Végre napsütéses, igazán kellemes időben volt szerencsénk a Bükkben kalandozni, a Nagy Lajos király erdejében teljesítménytúra 25 km-es távján. A rajt és a cél is a vártól nem messze található a Diósgyőri Kézműves Alkotóház udvarán volt.

A várat megkerülve egyből a mögötte lévő erdőben találtuk magunkat, ahol egyből le is tudtuk a túra első kaptatóját. Útközben akadtunk erre a kis foltos jószágra, nagyon megörültem neki, végre nekem is sikerült szalamandrával találkoznom.

Az Irén-forrásnál rövid időre megálltunk, aztán néhány éhes szúnyog gyors továbbhaladásra késztetett.

Bükkszentlászlót érintve a Messzelátó-hegyen túl, de előbb azt megmászva, rövidesen megérkeztünk Bükkszentkeresztre.

A Jávor-hegyi-rét mellett sétálva eljutottunk Fehérkőlápára, ahonnan leereszkedtünk a cikcakkban haladó ösvényen Lillafüredre.

Ott megcsodáltuk előbb a 20 méter magasból lezúduló vízesést, ami most igencsak bőséges vízhozamú volt.

Majd a Hámori-tavat, amin csónakázni is lehet. Aztán útnak indultunk egy újabb kaptatón fel a Szeleta-tetőhöz.

Ahonnan nagyon szép kilátás nyílt az előttünk elterülő völgyre és a Palotaszállóra.

A Dolka-nyereg felé indulva leereszkedtünk a Forrás-völgybe Király-kúthoz.

Innen a Csanyik-völgyön át Királyasztal érintésével nekilendültünk az utolsó megmászandó emelkedőnek. Megérte a fáradtságot, mert az Ostoros-hegy ismét csodálatos panorámával ajándékozott meg. Ezúttal napsütéses időben.

Végül nem volt más dolgunk, mint a kertek alatt leereszkedni Diósgyőrbe, visszaérni a célba a díjazásért és a zsíros kenyérért.