Harmincegy nap, mintha egy pillanat lett volna csak, úgy szaladt el. Négy hétvége alatt, négy kaland négy különböző vidéken. Az elsőn a Budai-hegyekben elkezdtük az évet, majd a másodikon a messzi Magas-Tátra várt. Harmadikon Téli-Bükk, negyediken Téli Mátra. Mert túrázni nem csak jó és szép időben, melegben kell, az erdő télen is gyönyörű.

Erre jártam januárban:

BUÉK 20 évindító túra a Budai-hegységben

Egy évvel ezelőtt hóesésre ébredtünk, ma ez elmaradt ugyan, de így is felejthetetlen lett az idei első túránk. Pár lépésre a várostól hófehér, zúzmarás csodavilágba csöppentünk.
A felkelő nap első sugarai meseszéppé tették a Hármashatár-hegyet.
Aztán az Apáthy-szikláról lestük meg a párában úszó Hűvösvölgyet és a környező hegyeket.
Az utolsó emelkedőt megmászva a Nagy-Hárs-hegyen találtuk magunkat, hiába fújt hideg szél, felmentünk a kilátóba, azért a látványért meg is érte!

Csodálatos hétvége a Magas-Tátrában

Életem első magashegyi kalandja. Mit is mondjak, tökéletes, mesés, fantasztikus volt! Sosem felejtem el és örökké visszavágyom ide! Ködös időben indultunk Ótátrafüredről Tarajkára, aztán süvítő és hideg szembe szélben kapaszkodtunk egyre feljebb, miközben csak itt-ott bukkantak elő a csipkés hegycsúcsok a felhők közül.
Majd megérkeztünk a Nagy-Tarpataki-völgyön keresztül az 1960 m-es tengerszint feletti magasságban lévő Hosszú-tavi menedékházhoz. Cudar idő volt, a környező hegyeket nem is láttuk, mindent eltakartak a felhők előlünk.

Odabenn megmelegedtünk, ettünk, ittunk, majd ugyanazon úton, amerről jöttünk, közelítettünk meg Tarajkát újra. Végezetül megnéztük a jégtemplomot, melyet idén a Notre-Dame-ról mintáztak.

Másnap az időjárás kegyes volt hozzánk, szikrázó napsütéssel ajándékozott meg, ami végig kitartott a túránk során. Ugyanúgy, mint előző nap a ködös Ótátrafüredről indultunk Tarajka irányába, azonban útközben magunk alatt hagytuk a felhőket és megcsodálhattuk a felkelő nap első sugarait.Elsőnek a Zamkovszky-menedékházat vettük célba.
Majd onnan a Kis-Tarpataki-völgyben haladtunk tovább. A fölém magasodó kétezer méteres csúcsokat látva itt éreztem úgy, hogy mindegy mi történt, ha itt, ezen a helyen lehetek semmi nem számít. Mert minden gond, baj, probláma és veszteség semmivé lesz. Ez a hely maga a tökéletes boldogság, ha tehetném örökre itt maradnék.
Felkapaszkodtunk a 2015 m-es tengerszint feletti magasságban található Téry menedékházhoz.

Az izzasztó emelkedő után jutalmul pazar kilátás járt az igencsak finom óriási gőzgombóc mellé. Ez a vidék maga a csoda. Örülök, hogy részese lehettem, hogy láthattam. Az utóbbi évek legjobb hétvégéje volt!

Téli Bükk

Ha tehetem, szívesen járom a Bükk ösvényeit, tavaly is jó pár, a Zöld Sportok Clubja egyesület által rendezett teljesítménytúrán ott voltam, de a Téli Bükk pont kimaradt. Részben ezért is döntöttem úgy, hogy idén mindenképp jövök a 30 km-es távra és ettől még a megfázás sem tudott visszatartani.

Napkelte a Bodzás-réten.
A Lófő-tisztás is fagyos még.

Sűrű-bérc igen sűrű, ilyen helyen szoktak rámröfögni a vaddisznók.

Szederbokor pihenő, a padoknál már olvad.

Egy kis eltévedés után a Hajnalka-forrás. Sebaj, legalább ezt is láttam.

Célegyenes. Bükkszentkereszt és Gyuri bácsi gyógynövény kertje.

Téli Mátra

Van pár olyan bakancslistás túra, amit idén szeretnék teljesíteni, olyanok, amikről tavaly ilyenkor még nem is gondoltam, hogy valaha képes leszek rá.

Köztük volt a Téli Mátra is, az XL, 40,5 km-es távot választottam 1599m szintemelkedéssel. Mondhatni pirkadattól-alkonyatig gyalogoltam, hol ködben, hol kisebb ideig napsütésben.
Mátrafüredről indulva egy jó nagy kört téve megmásztam Galya-tetőt és Kékest is. Nem volt könnyű, bár az időjárás kegyes volt és az útvonalon is csak elvétve fordult elő jeges szakasz. Az emelkedőkkel megküzdöttem, de így is sikerült teljesítenem 9 és fél óra alatt.
Galya-tetőn ismét leküzdve a tériszonyom felmentem a kilátó legtetejéig, nagyon is megérte, mert a kilátás csodálatos volt: a Kékes napsütötte csúcsa a felhők felett és a messzi Tátra is megmutatta magát.

Ha kíváncsi vagy a februárra is, vagy csak túrafotókat nézegetnél,  kövesd Facebook és Instagram oldalaimat.